شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۲:۲۷

توسط محققان دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت؛
ابداع روشی برای استفاده از لجن نفتی برای کاهش آلایندگی‌

باشگاه خبری فراساحل: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر روشی برای استفاده از لجن نفتی در تولید سیمان ابداع کردند که کاربردی شدن آن موجب کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی دولی مجری طرح با اشاره به طرح 'بررسی فرآیند جامدسازی و تثبیت لجن نفتی در ساختار سیمان' گفت: هدف از اجرای این طرح حذف آلایندگی فلزات سنگین در لجن نفتی ناشی از فرایندهای پالایشی بوده است. وی اظهار کرد: مقایسه نتایج انتشار آلایندگی فلزی لجن بعد از استفاده در تولید سیمان و جامدسازی به شکل بتن با مقادیر استانداردهای موجود نشان می‌دهد دستاوردهای این طرح در حذف این آلودگی موثر بوده است، علاوه بر آن استفاده از این طرح باعث صرفه جویی مصرف سوخت در کوره سیمان خواهد شد. دولی با اشاره به روش به کار برده شده در این طرح توضیح داد: بخش شبیه سازی فرایند پخت سیمان به علت دسترسی نداشتن به کوره 'کلینکر' در مقیاس آزمایشگاهی از جمله چالش‌های اجرای این طرح بوده است.

مجری طرح با بیان اینکه دستاوردهای این تحقیق در صنایع سیمان سازی برای استفاده از سوخت جامد جایگزین کاربرد دارد، افزود: در فاز بعدی اقدام به ارزیابی مقاومت خمشی و کششی و زمان گیرش جهت سنجش کیفیت سیمان تولیدی با استفاده از تولید مقادیر بیشتر سیمان از این روش خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، زمانی که نفت خام در تانک‌‌های بزرگ ذخیره می‌شود، رسوبات آلی با وزن مولکـولی بـالا ته نشین می‌شوند، اگر این فرآیند به حال خود رها شود، ایـن رسـوبات لجـن نفتی یا oil sludge ایجاد کرده و از ظرفیت ذخیره سازی می‌کاهد. این لجـن‌‌ها تحت شرایط معمول ذخیره سازی از طریق ته نشینی تدریجی بخش سنگین نفت شامل مولکول‌‌های سنگین نفتی آلی؛ مانند ترکیبات آسفالتینی و پارافینی ایجاد می‌شوند و معمـولا بـه صـورت امولسـیونی بـوده و غلظـت، ضخامت و ترکیب آن در نقـاط مختلـف انتهـای مخـزن متفـاوت اسـت.

.



  کد خبر : 5236
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :